Friptură din măruntaie de porc

retete , retete traditionale , retete traditionale romanesti,rețete, rețete tradiționale, rețete tradiționale moldovenești, rețete tradiționale oltenești, rețete tradiționale românești


Ingrediente:
- o inimă întreagă
- 1,5 kg. ficat
- 1.5 kg plămâni
- 3 cepe mari
- 3 morcovi medii
- 12 căței de usturoi
- 250 ml vin roșu de casă ( dar puteți folosi și vin alb din comerț )
- Ulei, sare, piper, frunză de dafin .

Pași de urmat :
Am spălat inima și ficatul, le-am ținut în apă rece pentru 2 ore, le-am uscat și le-am tăiat în bucăți medii .

Plămânii îi spălăm, îi fierbem în apă sărată cam 1 oră, îi scurgem apa și îi lăsăm să se răcească . ( Eu prefer să fierb plămânii în prealabil fiindcă nu rămân atît de moi când sunt gata . )

Într-un ceaun sau într-un vas cu un fund mai gros, turnăm uleiul cam 100-120 ml și adăugăm carnea .

Acoperim cu capac și lăsăm să se coacă 15-20 minute la foc mare .

Adăugăm frunză de dafin, piperul măcinat și amestecăm . Punem la loc capacul și mai lăsăm 10-15 minute la foc mediu . Apoi adăugăm sarea, amestecăm, punem capacul dar să nu fie închis de tot, cu o mica deschizătură să iasa aburii. Când scade supa lăsată de carne adăugăm vinul, amestecăm și din nou acoperim, dar nu de tot.

Când apa și vinul scade , adăugăm ceapa tăiată bucăți medii și morcovul cubulețe - amestecăm ușor.

Când legumele sunt coapte cam peste 10 minute, adăugăm usturoiul tocat mărunt, amestecăm și stingem focul, acoperim ceaunul și mai lăsăm 15 minute să se amestece aromele.